Rubriky
Nový eshop

Jak jsem konečně začal tvořit eshopy a co jsem se při tom naučil

Shoptetem jsem se začal zabývat někdy v roce 2017. Už předtím jsem dokázal vytvořit několik webu na Webnode a podobných projektech. Ale až na Shoptetu jsem se eshopům začal věnovat profesionálně.

Vedl jsem vícero projektů na stavbu nebo renovaci eshopů. Každý eshop mě něčím posunul dál. Projekty jsem řídil, část práce (příprava dat) jsem často i vykonával (Excel je mé hobby).

Eshopy jako takové dělím na dva celky – frontend (co vidí zákazník) a backend (v čem pracují mí zaměstnanci, místo kde zpracovávaní objednávky atd.). Pro frontend platí, je musí být vizuálně pěkný, příjemný na ovládání a musí zákazníka vést co nejefektivněji k cíli. Pro backend… platí to samé 🙂 Jen místo zákazníků musí ke kýženému cíli vést pracovníky eshopu. UX analýza je důležitá (u backendu se na to většinou nemyslí, což vede ke ztrátám času a frustraci zaměstnanců).

Při stavbě eshopu je také potřeba předem vědět, k čemu bude sloužit. A na jaká klíčová slova se zaměřit. A… a je toho ještě víc.

Když si vybíráte dodavatele eshopu, máte de facto 2 možnosti – nechat si to draze naprogramovat na míru, nebo využít „krabici“ (= krabicové řešení, kdy vám firma poskytne své řešení eshopu, na kterém si vystavíte svůj). Výhodou eshopu namíru je, že vám dodavatel naprogramuje na co si jen vzpomenete. Negativem je, že si na to musíte nejdřív vzpomenout 🙂 Eshop na míru je drahý, obvykle se musí platit nemalé měsíční poplatky a každá úprava peněženku zabolí. Takže eshopy na míru se hodí hlavně pro větší firmy. Na druhou stranu, krabice je hotová, stačí naplnit daty, vybrat šablonu a jedem! Krabice je levnější, ale na speciální úpravy můžete obvykle zapomenout. Ale – neplatíte za vytvoření eshopu, jen poplatek za použití. A obvykle je velmi dobře přizpůsoben potřebám eshopů  v zemi, ve které se nachází.

Vyzkoušel jsem obě řešení, vše má své pro a proti. Pr začínající, malé a měkteré střední i velké eshopy je ideální krabicové řešení, v mém případě Shoptet. Naučil jsem se, že není třeba vymýšlet něco, co někdo jiný už dávno vymyslel. Pokud to jen trochu jde, držím se Shoptetu.

Autor: R. Ďuriš, majitel